aktualiteter gy uf

UF-mässan 2016

Samskolan skördar framgångar på mässan i Ung Företagsamhet. Under två dagar så kammade Samskolans elever hem flera vinster i Göteborgs regionala UF-­mässa. Det innebär att fyra av Samskolans företag nu förtjänat sin biljett till SM i Ung Företagsamhet.

Den 29 februari och 1 mars 2016, gick regionala mässan i Ung Företagsamhet av stapeln i Göteborg. Mässan bestod av mer än 350 elevföretag, 1300 elever, 6000 besökare och tävlingsmoment i flera kategorier. Av alla dessa elevföretag så skördade Samskolans elever flera vinster och är nu skolan med flest representanter under SM i Stockholm. Samskolan var under prisceremonin också nominerad till regionens bästa UF­-skola.

I kursen Entreprenörskap så ges nu Samskolans alla elever i 3an möjligheten att driva sitt eget företag och delta i Ung Företagsamhet. Oavsett vilket program man läser på!

”Alla kan starta, det gäller bara att våga vara egen”

UF-mässan 2016