lasaret gr lagerskola

Lägerskola

Att börja i en ny skola och i en ny klass kan vara både spännande och lite nervöst. För att våra sjuor ska få möjlighet att lära känna varandra så åker alla klasser i årskursen iväg på en lägerskola under två dagar.

Inför årskurs 7 så skapar vi helt nya klasser och många nya elever börjar hos oss. För att snabbt få chans att lära känna varandra har vi flera olika aktiviteter i början på läsåret. En av dem är att varje klass åker iväg på en lägerskola till Sparreviken. Gården ligger vid havet strax utanför Ljungskile. Klassen åker tåg tillsammans dit och efter en promenad så kommer man fram till lägergården. Där väntar två dagar av aktiviteter tillsammans med sina klasskamrater och sina klassföreståndare. Det blir olika typer av gruppaktiviteter som leds av instruktörer på plats. Det kan till exempel vara att gå en kamratbana tillsammans, paddla kanot och olika typer av lekar. Det finns även en bastu vid vattnet så möjlighet att bada bastu och bada i havet finns också. Personal på gården lagar all mat och man sover tillsammans i stugor. Kvällen avslutas med grillning över öppen eld. Lägerskolan är kostnadsfri för eleverna.

Lägerskola