lasaret gy saftfest

Traditioner

Saftfest och lärarmiddag

I juni är de dags för årets studenter att springa ut genom huvudentrén för sista gången. Innan dess kommer årets saftfest och lärarmiddag att äga rum, något som både studenter och lärare ser mycket fram emot.

Kvällen inleds med saftfest klockan 18.00 i skolans aula, då är både föräldrar, studenter och lärare välkomna. Vi kommer hålla på till ca 18.45 och på schemat står bland annat sång från studenterna. Efter saftfesten fortsätter lärare och studenter till Jungman Jansson beläget på Önnereds brygga för att avnjuta en två rätters middag. Ett tillfälle för att tacka lärarna för dessa tre år och en av de sista gångerna alla studenter samlas innan det är dags för oss att gå skilda vägar.

lasaret-gy-lararmiddag

Saftfesten och lärarmiddagen är en härlig tradition som vi alla ser fram emot och längtar till. Vi hoppas att så många som möjligt av studenternas föräldrar har möjlighet att delta på saftfesten.

Saftfesten och lärarmiddagen är en tradition på Samskolan som symboliserar att relationen ”lärare-elev” har upphört (i och med att sista betygen är satta) och att eleverna nu är ”vuxna”.

__________________

Anna Serner, Ordförande för Elevkåren