DSC 3753 1

Skolrestaurangerna

En bra skollunch som hamnar i magen gör att eleverna orkar med skolan. På Göteborgs Högre Samskola skapar vi goda, näringsriktiga och hållbara måltider till alla våra elever. Vi serverar mellan två till fyra rätter varje dag för att det skall finnas något för alla samt ett stort utbud sallader. Minst ett vegetariskt alternativ serveras varje dag.

Personal äter tillsammans med eleverna på lunchen i skolrestaurangen, så kallad ”pedagogisk måltid”. De kan prata om mat och hälsa, vad vi äter i olika delar av världen och hur maten påverkar klimatet. Målet är att eleverna ska få en positiv upplevelse av måltiden i skolan.

Skolrestaurangen ska leverera säker och näringsriktig mat med hög kvalitet. Det gäller också specialkost och anpassade måltider till elever i skolan.

Liknande traditioner